Find andet projekt

AI som læringsredskab til udviklingen af læseguides

  • AI som læringsredskab til udviklingen af læseguides

Projektbeskrivelse

Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tidsmæssige udfordringer i at udarbejde dem. Dette projekt vil undersøge, om AI kan automatisere og lette arbejdet med at generere læseguides. Målgruppen er undervisere på erhvervsskoler, hvor flere har erfaring med læseguides, og én testskole, der skal afprøve AI-formatet. 

Projektets mål og indhold

Mål 1: Udvikling af AI formatet til udarbejdelse af læseguides

Succeskriterier og resultater: AI formatet bliver udviklet og testet i en betaversion, der er brugervenlig og tilgængelig for underviserne.

Mål 2: Afprøvning at AI formatet.

Succeskriterier og resultater: Underviserne finder AI nem at bruge og rapporterer en positiv oplevelse og undervisere føler, at AI gør det lettere at udarbejde læseguides.

Mål 3: Implementering af AI formatet

Succeskriterier og resultater: Andre skoler har lyst til at arbejde med læseguides ved hjælp med AI-formatet.

Projektets Partnerskab

Viden Djurs og UCRS uddannelsescenter Ringkøbing Skjern.

 


Projektperiode

   til d.

Ønsker du som ungdomsuddannelse i Region Midtjylland at søge om midler til en projektidé?

Så kan du Læse mere på https://www.rm.dk/regional-udvikling/fremtidssikrede-uddannelser-og-kompetenceloft/for-uddannelsesinstitutioner/uddannelsespulje/


AI som læringsredskab til udviklingen af læseguides

Kontakt

Udviklingskonsulent
Lotte Roed Laursen
Randers Social- og Sundhedsskole
lrl@sosuranders.dk
93563248


Projektejer

Randers Social- og Sundhedsskole

Samarbejdspartnere

Viden Djurs og UCRS uddannelsescenter Ringkøbing Skjern.

Top