Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet er et lokalt brobygningssamarbejde mellem Paderup Gymnasiums nye sundhedslinje, Regionshospitalet Randers, Psykiatrien i Region Midt og VIA Randers, målgruppen er sundhedslinjens elever. Formålet er for det første at udvide elevernes perspektiv på uddannelse, arbejde og arbejdsliv i sundhe... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Paderup Gymnasium | |
Formålet med projektet er at introducere gymnasieelever for sundhedssektoren på en måde, så de får øjnene op for de mange karrieremuligheder i sundhedsvæsenet, samtidig med at de får bragt deres gymnasiefaglighed i spil på virkelige problemstillinger. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Skive Gymnasium | |
Af aftalen om reform af ungdomsuddannelserne fremgår det, at hf frem mod reformen også kan forberede til erhvervsuddannelse. Samtidig ønsker Region Midt udviklingsprojekter med fokus på rekruttering til sundhedsuddannelserne.På den baggrund vil projektet udvikle en sundhedsfaglig fagpakke til HF ret... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Horsens HF og VUC | |
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids... |
AI Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
I tæt samarbejde med Klimatorium vil UCH-HTX undervise unge i analyse af grøn omstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer. |
Bæredygtighed Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Aarhus Business College | |
Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p... |
Bæredygtighed Igangværende | Odder Gymnasium | |
I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale... |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole. |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Statsskole |
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids...
Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p...
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole.
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes.
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...
I tæt samarbejde med Klimatorium vil UCH-HTX undervise unge i analyse af grøn omstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer.
I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale...
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet...
Projektet er et lokalt brobygningssamarbejde mellem Paderup Gymnasiums nye sundhedslinje, Regionshospitalet Randers, Psykiatrien i Region Midt og VIA Randers, målgruppen er sundhedslinjens elever. Formålet er for det første at udvide elevernes perspektiv på uddannelse, arbejde og arbejdsliv i sundhe...
Formålet med projektet er at introducere gymnasieelever for sundhedssektoren på en måde, så de får øjnene op for de mange karrieremuligheder i sundhedsvæsenet, samtidig med at de får bragt deres gymnasiefaglighed i spil på virkelige problemstillinger.
Af aftalen om reform af ungdomsuddannelserne fremgår det, at hf frem mod reformen også kan forberede til erhvervsuddannelse. Samtidig ønsker Region Midt udviklingsprojekter med fokus på rekruttering til sundhedsuddannelserne.På den baggrund vil projektet udvikle en sundhedsfaglig fagpakke til HF ret...