Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Aarhus Business College | |
Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p... |
Bæredygtighed Igangværende | Odder Gymnasium | |
I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale... |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes. |
AI Digitalisering Igangværende | Horsens Gymnasium og HF | |
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole. |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Statsskole |
Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p...
Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole.
I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes.
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...
I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale...