Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet er et lokalt brobygningssamarbejde mellem Paderup Gymnasiums nye sundhedslinje, Regionshospitalet Randers, Psykiatrien i Region Midt og VIA Randers, målgruppen er sundhedslinjens elever. Formålet er for det første at udvide elevernes perspektiv på uddannelse, arbejde og arbejdsliv i sundhe... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Paderup Gymnasium | |
Formålet med projektet er at introducere gymnasieelever for sundhedssektoren på en måde, så de får øjnene op for de mange karrieremuligheder i sundhedsvæsenet, samtidig med at de får bragt deres gymnasiefaglighed i spil på virkelige problemstillinger. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Skive Gymnasium | |
Af aftalen om reform af ungdomsuddannelserne fremgår det, at hf frem mod reformen også kan forberede til erhvervsuddannelse. Samtidig ønsker Region Midt udviklingsprojekter med fokus på rekruttering til sundhedsuddannelserne.På den baggrund vil projektet udvikle en sundhedsfaglig fagpakke til HF ret... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Horsens HF og VUC | |
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen. |
Brobygning Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers HF og VUC |
Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen.
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet...
Projektet er et lokalt brobygningssamarbejde mellem Paderup Gymnasiums nye sundhedslinje, Regionshospitalet Randers, Psykiatrien i Region Midt og VIA Randers, målgruppen er sundhedslinjens elever. Formålet er for det første at udvide elevernes perspektiv på uddannelse, arbejde og arbejdsliv i sundhe...
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital.
Formålet med projektet er at introducere gymnasieelever for sundhedssektoren på en måde, så de får øjnene op for de mange karrieremuligheder i sundhedsvæsenet, samtidig med at de får bragt deres gymnasiefaglighed i spil på virkelige problemstillinger.
Af aftalen om reform af ungdomsuddannelserne fremgår det, at hf frem mod reformen også kan forberede til erhvervsuddannelse. Samtidig ønsker Region Midt udviklingsprojekter med fokus på rekruttering til sundhedsuddannelserne.På den baggrund vil projektet udvikle en sundhedsfaglig fagpakke til HF ret...