Find projekt

Hvad interesserer dig?

I alt 57 resultater
Emne Nøgleord Udviklingssted År

Ph.d.-projektet bruger designbaseret forskningsmetode til at udvikle og afprøve undervisning i gymnasiet, hvor kunstneriske og naturvidenskabelige fag samarbejder om at fremme unges naturindsigt og -engagement. Projektet bygger på, inddrager og udvider ”STEAM på Museer”, støttet af Region Midtjyllan...

Igangværende Kultur og Uddannelse STEM Aarhus Statsgymnasium

Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet...

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet videreudvikler appen "Din Uddannelse", der i dag primært deler viden om undervisning. Målet er at udvide appens funktionalitet, så den også understøtter direkte kommunikation og samarbejde mellem mestre, elever og skolen i mesterlæreforløbet, på grundforløbet.

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Projektet er et lokalt brobygningssamarbejde mellem Paderup Gymnasiums nye sundhedslinje, Regionshospitalet Randers, Psykiatrien i Region Midt og VIA Randers, målgruppen er sundhedslinjens elever. Formålet er for det første at udvide elevernes perspektiv på uddannelse, arbejde og arbejdsliv i sundhe...

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Paderup Gymnasium

Formålet med projektet er at introducere gymnasieelever for sundhedssektoren på en måde, så de får øjnene op for de mange karrieremuligheder i sundhedsvæsenet, samtidig med at de får bragt deres gymnasiefaglighed i spil på virkelige problemstillinger.

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Skive Gymnasium

Projektet sigter mod at afprøve campusdannelser omkring undervisningsforløb og elevrettede tværinstitutionelle aktiviteter, gennemført og forankret i samarbejde mellem projektets deltagende uddannelsesinstitutioner. Dette skal gavne en bred vifte af elevgrupper og øge rekrutteringen samt mindske fra...

Campus Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Af aftalen om reform af ungdomsuddannelserne fremgår det, at hf frem mod reformen også kan forberede til erhvervsuddannelse. Samtidig ønsker Region Midt udviklingsprojekter med fokus på rekruttering til sundhedsuddannelserne.På den baggrund vil projektet udvikle en sundhedsfaglig fagpakke til HF ret...

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Horsens HF og VUC

Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids...

AI Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet forbereder elever med læreplads på arbejdslivet. Det udvikler en online læringsplatform med mikromoduler, der er kortfattede og visuelt engagerende. Aarhus Business College udvikler indholdet samt producerer systemer og videoer. Partnerskoler fastsætter temaer og tester modulerne. Projekte...

Flere med en faglært uddannelse Frafald Igangværende Aarhus Business College

Projektet Kulturmod til kamp for landets ældre integrerer kunst og kultur i social- og sundhedsuddannelserne for at styrke elevernes evne til at skabe livskvalitet for ældre borgere. Gennem samarbejde mellem skoler og kulturinstitutioner udvikles undervisningsmaterialer og konkrete metoder, der gør ...

Igangværende Kultur og Uddannelse Randers Social- og Sundhedsskole

I tæt samarbejde med Klimatorium vil UCH-HTX undervise unge i analyse af grøn omstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer. 

Bæredygtighed Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Aarhus Business College

I dette projekt udvikler eleverne en vision for ”Nationalpark Midtjylland 2084”. Eleverne skal arbejde tværfagligt og innovativt, og fokus vil være på projektbaseret læring, hvor forskellige fag bidrager. I projektet skal eleverne skabe forvaltningsplaner for truede arter (som eksempelvis hvid stork...

Bæredygtighed Igangværende Marselisborg Gymnasium

Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p...

Bæredygtighed Igangværende Odder Gymnasium

Projektet udvikler en digital vidensbank med virksomhedscases, der kobler sprogfagene med erhvervslivet. Elever arbejder med autentiske cases fra virksomheder som Grundfos, Vestas, IKEA Aarhus og Mjølner Informatics, hvor de anvender engelsk, samfundsfag og et af deres sprogfag (tysk, fransk eller s...

Igangværende Sprog Bjerringbro Gymnasium

I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale...

Igangværende Social Inklusion FGU Østjylland

Pilotprojekt skal give input til at udvikling nye tiltag til at fastholde elever i deres uddannelse både fagligt og socialt. Vi er særligt optaget af om nedenstående 4 indsatser kan gøre en forskel for eleverne. 1. Elevdrevne fællesskaber 2. STEM café 3. SPROG café 4. Nye veje til praktikpladser for...

Igangværende STEM Social Inklusion Sprog Mercantec

Der er behov for initiativer, der kan understøtte RMs sprogstrategi og for at sikre, at RM virksomheder fremover har adgang til medarbejdere med sproglige og interkulturelle kompetencer. Samtidigt er der behov for, at gymnasieelever får en øget forståelse af sprog som karrierevej; både som en karrie...

Igangværende Sprog Aarhus Business College

Projektet er et tværfagligt samarbejde mellem hhv. Asmildkloster Landbrugsskole, byggeuddannelserne på Mercantec samt klimaerhvervsskolen inden for klimavenligt landbrug og bæredygtigt byggeri på Herningsholm. Formålet er at styrke elevernes og undervisernes forståelse for produktion og anvendelse a...

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Asmildkloster Landbrugsskole

Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt.

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier

Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning.

AI Digitalisering Igangværende Sprog Learnmark Horsens

Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde.

AI Digitalisering Igangværende Sprog Mercantec

Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland.

Igangværende Social Inklusion Tradium

Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen.

Bæredygtighed Igangværende Aarhus Business College

Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden.

Bæredygtighed Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet ønsker at undervise unge i analyse af grønomstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer.

Bæredygtighed Igangværende HF i Nr. Nissum

Formålet med projektet er at udvikle en attraktiv studieretning med sejlads kombineret med naturfag.

Igangværende Profilering Lemvig Gymnasium

Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital.

Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum.

Igangværende Social Inklusion FGU Østjylland

Projektet handler om at afsøge muligheder for måder unge i sårbare positioner møder FGU på, og hvordan de unge kan møde FGU i øjenhøjde med andre unge på FGU.

Igangværende Social Inklusion FGU Østjylland

Projektets overordnede formål er at styrke elevernes læring ved at tænke skriftlighed forfra og tænke i, hvordan AI bliver en læringsressource

AI Digitalisering Igangværende Aarhus Business College

I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes.

AI Digitalisering Igangværende Horsens Gymnasium og HF

Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole.

AI Digitalisering Igangværende Randers Statsskole

Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring

AI Digitalisering Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

Otte HF-skoler i Region Midtjylland og VIA Univercity College samarbejder om at sikre HF dimittenders overgang til VIA’s velfærdsuddannelser (sygeplejerske, pædagog, lærer) og som følge deraf øge deres gennemførsel af professionsuddannelsen.

Brobygning Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende Randers HF og VUC

Formålet er, at Tech-ambassadørerne under egen uddannelse skal bidrage til udvikling af teknologiske kompetencer hos skolernes elever i forhold til henholdsvis velfærds- og grøn teknologi.

Digitalisering Igangværende Social- og sundhedsskolen Skive Thisted Viborg

Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring

Igangværende Social Inklusion Learnmark Horsens

Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion.

Igangværende Social Inklusion Marselisborg Gymnasium

I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.

Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Videncenter for Digital Handel

Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.

Igangværende Løft af de basale kompetencer FGU Sydøstjylland

Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt at udbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren.

AI Digitalisering Igangværende Horsens Gymnasium og HF

Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer.

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives

Igangværende Social Inklusion Randers Social- og Sundhedsskole

Projektets formål er gennem udvikling og gennemførelse af museumsbaserede undervisningsforløb for gymnasieelever at fremme og forstærke deres STEAM-læring.

Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Viborg Gymnasium og HF

Next Step skal styrke kendskab til uddannelse, reducere barrierer og øge motivationen til uddannelse hos kortuddannede og faglærte ledige og beskæftigede.

Igangværende Løft af de basale kompetencer Aarhus HF og VUC

I FEVU's evaluering af SOSU-uddannelserne fra 2021 fremhæver, at 44% af eleverne har sproglige vanskeligheder. Samtidig er der en stigende efterspørgsel på dygtige faglærte samt et politisk og organisatorisk fokus på, at flere elever skal fuldføre en erhvervsuddannelse og det markante frafald i over...

Brobygning Frafald Igangværende Randers Social- og Sundhedsskole

I projektet vil der blive udviklet hovedforløb i personvognsmekanikeruddannelsen, som er et valgfrit specialeforløb på 4 uger. I det nye specialeforløb vil projektet koble en international dimension på mekanikeruddannelsen, som giver eleverne et bredere udsyn og fremmer deres innovative kompetencer....

Igangværende Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu...

Igangværende Social Inklusion Grenaa Gymnasium

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Igangværende Social Inklusion Horsens HF og VUC

HF-uddannelsen i Nørre Nissum ønsker i et samarbejde med Klimatorium i Lemvig at undervise unge i analyse af klimaudfordringer og bæredygtighed, og hvordan der kan arbejdes innovativt, vedkommende og tværfagligt med at løse disse udfordringer inden for naturvidenskab, ingeniørfag, læreruddannelse og...

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM HF i Nr. Nissum

Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning. 

De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende STEM Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro...

Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Bygholm Landbrugsskole

Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho...

Flere med en faglært uddannelse Igangværende Social Inklusion Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ...

Digitalisering Igangværende STEM Aarhus Business College

Gymnasieelever får mulighed for at spille sammen med et professionelt orkester. Projektets sigte er at bidrage til det kulturelle perspektiv i en uddannelsesmæssig sammenhæng. 

Igangværende Kreativitet Viborg Katedralskole

Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi...

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM Den Jydske Håndværkerskole

Akademiet For Talenfulde Unge Midt (ATU.Midt), er et tilbud til talentfulde gymnasie- og HF-elever fra Region Midtjylland, som savner udfordringer i den almindelige undervisning, og som udviser et stort akademisk potentiale.

Igangværende Talent Viby Gymnasium og HF

Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning.

Learnmark Horsens

Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids...

Randers Social- og Sundhedsskole

Projektets formål er at udvikle og afprøve undervisningsevaluerings- og eksamensformer, der indtænker AI-chatbottens eksistens i vores undervisningsrum samt at udbrede disse indsigter gennem videndeling i sektoren.

Horsens Gymnasium og HF

Akademiet For Talenfulde Unge Midt (ATU.Midt), er et tilbud til talentfulde gymnasie- og HF-elever fra Region Midtjylland, som savner udfordringer i den almindelige undervisning, og som udviser et stort akademisk potentiale.

Viby Gymnasium og HF

Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.

FGU Sydøstjylland

Bæredygtig undersøgelsesbaseret didaktik (BUD) er et tre årigt udviklingsprojekt, der tager udgangspunkt i UNESCO's kriterier for bæredygtighedsundervisning. Projektet gennemføres i samarbejde med VIA University College og sigter mod at udvikle en ny didaktik inden for bæredygtighed, der fokuserer p...

Odder Gymnasium

HF-uddannelsen i Nørre Nissum ønsker i et samarbejde med Klimatorium i Lemvig at undervise unge i analyse af klimaudfordringer og bæredygtighed, og hvordan der kan arbejdes innovativt, vedkommende og tværfagligt med at løse disse udfordringer inden for naturvidenskab, ingeniørfag, læreruddannelse og...

HF i Nr. Nissum

Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum.

FGU Østjylland

Projektet går ud på at udvikle og gennemføre undervisning i digital dannelse på STX, I første omgang på Randers Statsskole.

Randers Statsskole

HF3, til unge med psykiske funktionsnedsættelser, rummer en række tiltag og støtteindsatser, som understøtter de unges muligheder for at gennemføre en HF-uddannelse på lige fod med alle andre elever. I praksis betyder den særlige tilrettelæggelse, at eleverne har færre lektioner ugentligt end elever...

Horsens HF og VUC

Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt.

Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier

Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning. 

Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

I dette projekt vil partnerskabet undersøge, hvordan man kan tilrettelægge elevernes fordybelsestid og lærernes feedback i forbindelse med skriftlighed på en måde, så elevernes læringsudbytte og trivsel højnes.

Horsens Gymnasium og HF

Projektet ønsker at undervise unge i analyse af grønomstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer.

HF i Nr. Nissum

Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen.

Aarhus Business College

Projektet er et tværfagligt samarbejde mellem hhv. Asmildkloster Landbrugsskole, byggeuddannelserne på Mercantec samt klimaerhvervsskolen inden for klimavenligt landbrug og bæredygtigt byggeri på Herningsholm. Formålet er at styrke elevernes og undervisernes forståelse for produktion og anvendelse a...

Asmildkloster Landbrugsskole

I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.

Videncenter for Digital Handel

Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...

Aarhus Business College

Projektet ønsker at afsondre og afprøve konkrete tiltag og værktøjer, der kan styrke inkluderende fællesskaber og modarbejde social eksklusion.

Marselisborg Gymnasium

Projektet forbereder elever med læreplads på arbejdslivet. Det udvikler en online læringsplatform med mikromoduler, der er kortfattede og visuelt engagerende. Aarhus Business College udvikler indholdet samt producerer systemer og videoer. Partnerskoler fastsætter temaer og tester modulerne. Projekte...

Aarhus Business College

Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro...

Bygholm Landbrugsskole

Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring

Learnmark Horsens

Projektet Kulturmod til kamp for landets ældre integrerer kunst og kultur i social- og sundhedsuddannelserne for at styrke elevernes evne til at skabe livskvalitet for ældre borgere. Gennem samarbejde mellem skoler og kulturinstitutioner udvikles undervisningsmaterialer og konkrete metoder, der gør ...

Randers Social- og Sundhedsskole

Projektet vil skabe en ramme for undervisningen, hvor elevernes egen motivation driver læringen frem for den nuværende præstationskultur, hvor en del elever oplever frygt for ikke at slå til. Projekter ønsker at udvide deres eksisterende erfaring med leg som didaktisk omdrejningspunkt inden for natu...

Grenaa Gymnasium

I tæt samarbejde med Klimatorium vil UCH-HTX undervise unge i analyse af grøn omstilling og bæredygtige løsninger, og hvordan der kan arbejdes innovativt, handlekraftigt og tværfagligt med at løse lokale og globale udfordringer. 

Uddannelsescenter Holstebro (UCH)

Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring

Randers Social- og Sundhedsskole

I projektet sætter vi fokus på mental sundhed og social mobilitet for unge. Forskningen viser, at mental sundhed har stor betydning for unges uddannelsesforløb samt deres fremtidige tilknytning til arbejdsmarkedet og deltagelse i sociale fællesskaber. På FGU arbejder vi med de unges faglige, sociale...

FGU Østjylland

Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ...

Aarhus Business College

Projektet videreudvikler appen "Din Uddannelse", der i dag primært deler viden om undervisning. Målet er at udvide appens funktionalitet, så den også understøtter direkte kommunikation og samarbejde mellem mestre, elever og skolen i mesterlæreforløbet, på grundforløbet.

Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde.

Mercantec
I alt 57 resultater
Top