Idébasen

Find projekt

Hvad interesserer dig?

I alt 13 resultater
Emne Nøgleord Udviklingssted År

Et Makerspace er et værksted, hvor mødet mellem det analoge håndværk og nye teknologier er i højsæde, og hvor der ønskes at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne kan arbejde undersøgende, innovativt og iterativt. Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle og designe et Makerspace-koncept, der passe...

Igangværende Kreativitet Talent Randers Social- og Sundhedsskole

Gymnasieelever får mulighed for at spille sammen med et professionelt orkester. Projektets sigte er at bidrage til det kulturelle perspektiv i en uddannelsesmæssig sammenhæng. 

Igangværende Kreativitet Viborg Katedralskole

Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi...

Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM Den Jydske Håndværkerskole

Projektets formål er at stimulere og motivere de unges interesse i STEM-erhvervsuddannelser, for at understøtte målet om at 25 procent eller mere af en ungdomsårgang vælger en erhvervsuddannelse. Projektet arbejder med at give eleverne på grundforløb 1 viden om, hvordan smart teknologi påvirker STEM...

Afsluttet Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Kreativitet STEM Sprog Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern

Partnerskabet ønsker at udvikle en model for, hvordan elevernes læring kan udformes, så læringsprocessen udmøntes i konkrete projekter til gavn for udsatte ældre og børn i et tredjeverdensland.

Afsluttet Iværksætteri Kreativitet SOSU Østjylland

Dette projekt ønsker at udvikle og afprøve en model for, hvordan man kan have fokus på legen og det kreative som undervisningsmetode. Projektet vil undersøge, hvordan man på en HHX-uddannelse, kan styrke elevernes kreative kompetencer og motivation gennem leg. 

Afsluttet Iværksætteri Kreativitet Mercantec

Medietalent er et udviklingsprojekt, der skal styrke brobygningen mellem de gymnasiale uddannelser og den kreative visuelle industri.

Afsluttet Digitalisering Kreativitet Talent Viborg Gymnasium og HF

Projektet stiler mod at integrere mere kreativitet i forløb i STEM-fagene ved blandt andet at overføre en kreativitetsdidaktik til disse fra faget Design og Arkitektur. 

Afsluttet Kreativitet STEM Marselisborg Gymnasium

Projektet ønsker at udvikle et tilbud, som understøtter den interesse for iværksætteri og kreativitet som gymnasiet oplever, at eleverne er optaget af. Inddragelsen af projektpartnerne skal medvirke til at realisere elevernes ideer og kvalificere elevernes karrierekompetencer. Projektet skal herigen...

Afsluttet Iværksætteri Kreativitet Bjerringbro Gymnasium

Projektet har til formål at bringe flere topforskningsprojekter ind i undervisningen og at øge interessen blandt de studerende for forskning. 

Afsluttet Forskning Kreativitet Talent Lemvig Gymnasium

Projektet vil udvikle FGU-elevers iværksætter-kompetencer gennem arbejde med bæredygtige cases fra virksomheder inden for de midtjyske styrkepositioner.

Bæredygtighed De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende Kreativitet STEM Sprog FGU Midt-Vest

Projektets formål er at skabe større tilslutning til de naturvidenskabelige og økonomiske studieretninger på ungdomsuddannelser i Region Midtjylland og desuden øge andelen af piger på disse. Desuden er projektets formål at forbedre sprogligheden hos elever dels i STEM-fag og dels i sprogfag.

Afsluttet Kreativitet STEM Sprog Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier

I Det Erhvervsfaglige Eksperimentarium kan du finde digitale teknologier samt tilhørende it-værktøjer og eksempler på faglige forløb, der kan hjælpe undervisere og elever på erhvervsuddannelserne med at visualisere, systematisere og automatisere faglige procedurer, metoder og arbejdsgange.I Eksperim...

Afsluttet Digitalisering Informatik Kreativitet STEM Aarhus Business College

I Det Erhvervsfaglige Eksperimentarium kan du finde digitale teknologier samt tilhørende it-værktøjer og eksempler på faglige forløb, der kan hjælpe undervisere og elever på erhvervsuddannelserne med at visualisere, systematisere og automatisere faglige procedurer, metoder og arbejdsgange.I Eksperim...

Aarhus Business College

Projektets formål er at skabe større tilslutning til de naturvidenskabelige og økonomiske studieretninger på ungdomsuddannelser i Region Midtjylland og desuden øge andelen af piger på disse. Desuden er projektets formål at forbedre sprogligheden hos elever dels i STEM-fag og dels i sprogfag.

Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier

Projektet vil udvikle FGU-elevers iværksætter-kompetencer gennem arbejde med bæredygtige cases fra virksomheder inden for de midtjyske styrkepositioner.

FGU Midt-Vest

Projektet har til formål at bringe flere topforskningsprojekter ind i undervisningen og at øge interessen blandt de studerende for forskning. 

Lemvig Gymnasium

Projektet ønsker at udvikle et tilbud, som understøtter den interesse for iværksætteri og kreativitet som gymnasiet oplever, at eleverne er optaget af. Inddragelsen af projektpartnerne skal medvirke til at realisere elevernes ideer og kvalificere elevernes karrierekompetencer. Projektet skal herigen...

Bjerringbro Gymnasium

Projektet stiler mod at integrere mere kreativitet i forløb i STEM-fagene ved blandt andet at overføre en kreativitetsdidaktik til disse fra faget Design og Arkitektur. 

Marselisborg Gymnasium

Et Makerspace er et værksted, hvor mødet mellem det analoge håndværk og nye teknologier er i højsæde, og hvor der ønskes at skabe et læringsmiljø, hvor eleverne kan arbejde undersøgende, innovativt og iterativt. Randers Social- og Sundhedsskole vil udvikle og designe et Makerspace-koncept, der passe...

Randers Social- og Sundhedsskole

Medietalent er et udviklingsprojekt, der skal styrke brobygningen mellem de gymnasiale uddannelser og den kreative visuelle industri.

Viborg Gymnasium og HF

Dette projekt ønsker at udvikle og afprøve en model for, hvordan man kan have fokus på legen og det kreative som undervisningsmetode. Projektet vil undersøge, hvordan man på en HHX-uddannelse, kan styrke elevernes kreative kompetencer og motivation gennem leg. 

Mercantec
I alt 13 resultater
Top