Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
---|---|---|---|
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids... |
AI Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Aarhus Business College | |
Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier | |
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Learnmark Horsens | |
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Mercantec | |
Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland. |
Igangværende Social Inklusion | Tradium | |
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen. |
Bæredygtighed Igangværende | Aarhus Business College | |
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden. |
Bæredygtighed Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum. |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Udbyderne af landbrugsuddannelsen i Region Midtjylland vil give gymnasieelever og studenter på sabbat mulighed for at blive klogere på studielivet på en landbrugsskole med et tilbud om to dages studenterpraktik med fuld forplejning og overnatning. |
Brobygning Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring |
Igangværende Social Inklusion | Learnmark Horsens | |
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser. |
Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Videncenter for Digital Handel | |
Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse. |
Igangværende Løft af de basale kompetencer | FGU Sydøstjylland | |
Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives |
Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes. |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
På College360 ønsker man at øge samarbejdet med folkeskolerne og give elever mulighed for at opleve praksisfaglighed på erhvervsuddannelserne, som en delaf deres undervisning i 5. og 6. årgang i faget ”Uddannelse og Job”. Med afsæt i den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært” har skolen udvik... |
Brobygning Igangværende | College360 | |
Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri... |
Brobygning Igangværende Social Inklusion | Tradium | |
Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato... |
Bæredygtighed FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Agroskolen | |
I tekstil- og modebranchen er der et stort behov for medarbejdere med 3D-grafiske kompetencer, som kan visualisere produkter fremfor som nu at fremstille fx prototyper af tøj manuelt. Erhvervsuddannelsen aultimedie animator kan i høj grad bidrage til at imødekomme tekstil- og modebranchens behov. Pr... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Viden Djurs | |
Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning. |
De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende STEM | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro... |
Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho... |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ... |
Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM | Den Jydske Håndværkerskole | |
Projektet vil udvikle sprogfagene, øge de unges interesse for sprog og synliggøre for eleverne, at der er en spændende kobling mellem STEM-kompetencer og sprogkompetencer. |
Igangværende STEM Sprog | Learnmark Horsens | |
Byggetek på Mercantec vil i en synergi mellem Innovation og Teknologifagene skabe et nyt undervisningsforløb i et samarbejde med eksterne eksperter (projekterende arkitekter og ingeniører). Forløbet implementeres på GF2 på følgende uddannelser Tømrer, Gulvlægger, og Struktøruddannelserne. Med forløb... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende STEM | Mercantec | |
Projektet vil skabe nye digitale undervisningsformer, der samtidig styrker elevernes faglige udvikling og deres relationer, og som lærerne kan vælge i kombination med en fremtidig normal tilstedeværelsesundervisning fx i form af blended learning og hybrid undervisning. Projektet er i første omgang a... |
COVID-19 og Fjernundervisning Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College |
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning.
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids...
Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.
Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum.
I tekstil- og modebranchen er der et stort behov for medarbejdere med 3D-grafiske kompetencer, som kan visualisere produkter fremfor som nu at fremstille fx prototyper af tøj manuelt. Erhvervsuddannelsen aultimedie animator kan i høj grad bidrage til at imødekomme tekstil- og modebranchens behov. Pr...
Projektet vil skabe nye digitale undervisningsformer, der samtidig styrker elevernes faglige udvikling og deres relationer, og som lærerne kan vælge i kombination med en fremtidig normal tilstedeværelsesundervisning fx i form af blended learning og hybrid undervisning. Projektet er i første omgang a...
Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt.
Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning.
Der udvikles og afprøves nye veje ind på EUD for aktivitetsparate unge på uddannelseshjælp. Et kernepunkt er integrering af praksisnær FVU ind i rekrutteringsdage på EUD, hvor de unge arbejder med at opnå tillid til egne kompetencer og muligheder for læring. Der gennemføres over 2 år fire rekrutteri...
Agroskolen vil udvikle på fagene bæredygtighed, energiproduktion og naturfag som er obligatoriske fag/valgfag på grund- og hovedforløb på landbrugsuddannelsen. Projektet vil udvikle tematiserede undervisningsforløb i ”Fremtidens energiproduktion i landbruget” i samarbejde med virksomheder og Klimato...
Projektets hensigt er at udvikle et nyt undervisningsforløb på grundforløb 2, som sikrer at behovene til fremtidens grønne arbejdsmarked imødekommes.
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen.
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...
Byggetek på Mercantec vil i en synergi mellem Innovation og Teknologifagene skabe et nyt undervisningsforløb i et samarbejde med eksterne eksperter (projekterende arkitekter og ingeniører). Forløbet implementeres på GF2 på følgende uddannelser Tømrer, Gulvlægger, og Struktøruddannelserne. Med forløb...
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro...
Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ...
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde.
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet...
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden.
På College360 ønsker man at øge samarbejdet med folkeskolerne og give elever mulighed for at opleve praksisfaglighed på erhvervsuddannelserne, som en delaf deres undervisning i 5. og 6. årgang i faget ”Uddannelse og Job”. Med afsæt i den politiske aftale ”Fra folkeskole til faglært” har skolen udvik...
Projektet vil udvikle sprogfagene, øge de unges interesse for sprog og synliggøre for eleverne, at der er en spændende kobling mellem STEM-kompetencer og sprogkompetencer.
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi...
Udbyderne af landbrugsuddannelsen i Region Midtjylland vil give gymnasieelever og studenter på sabbat mulighed for at blive klogere på studielivet på en landbrugsskole med et tilbud om to dages studenterpraktik med fuld forplejning og overnatning.
Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital.
Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho...
Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland.