| Emne | Nøgleord | Udviklingssted | År |
|---|---|---|---|
|
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet... |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektet videreudvikler appen "Din Uddannelse", der i dag primært deler viden om undervisning. Målet er at udvide appens funktionalitet, så den også understøtter direkte kommunikation og samarbejde mellem mestre, elever og skolen i mesterlæreforløbet, på grundforløbet. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
|
Projektet sigter mod at afprøve campusdannelser omkring undervisningsforløb og elevrettede tværinstitutionelle aktiviteter, gennemført og forankret i samarbejde mellem projektets deltagende uddannelsesinstitutioner. Dette skal gavne en bred vifte af elevgrupper og øge rekrutteringen samt mindske fra... |
Campus Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
|
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids... |
AI Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektet forbereder elever med læreplads på arbejdslivet. Det udvikler en online læringsplatform med mikromoduler, der er kortfattede og visuelt engagerende. Aarhus Business College udvikler indholdet samt producerer systemer og videoer. Partnerskoler fastsætter temaer og tester modulerne. Projekte... |
Flere med en faglært uddannelse Frafald Igangværende | Aarhus Business College | |
|
Projektet Kulturmod til kamp for landets ældre integrerer kunst og kultur i social- og sundhedsuddannelserne for at styrke elevernes evne til at skabe livskvalitet for ældre borgere. Gennem samarbejde mellem skoler og kulturinstitutioner udvikles undervisningsmaterialer og konkrete metoder, der gør ... |
Igangværende Kultur og Uddannelse | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Aarhus Business College | |
|
Pilotprojekt skal give input til at udvikling nye tiltag til at fastholde elever i deres uddannelse både fagligt og socialt. Vi er særligt optaget af om nedenstående 4 indsatser kan gøre en forskel for eleverne. 1. Elevdrevne fællesskaber 2. STEM café 3. SPROG café 4. Nye veje til praktikpladser for... |
Igangværende STEM Social Inklusion Sprog | Mercantec | |
|
Projektet er et tværfagligt samarbejde mellem hhv. Asmildkloster Landbrugsskole, byggeuddannelserne på Mercantec samt klimaerhvervsskolen inden for klimavenligt landbrug og bæredygtigt byggeri på Herningsholm. Formålet er at styrke elevernes og undervisernes forståelse for produktion og anvendelse a... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Asmildkloster Landbrugsskole | |
|
Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Herningsholm Erhvervsskole og Gymnasier | |
|
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Learnmark Horsens | |
|
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde. |
AI Digitalisering Igangværende Sprog | Mercantec | |
|
Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland. |
Igangværende Social Inklusion | Tradium | |
|
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen. |
Bæredygtighed Igangværende | Aarhus Business College | |
|
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden. |
Bæredygtighed Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
|
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital. |
Flere kompetencer til velfærdsuddannelserne Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum. |
Igangværende Social Inklusion | FGU Østjylland | |
|
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring |
AI Digitalisering Igangværende | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring |
Igangværende Social Inklusion | Learnmark Horsens | |
|
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser. |
Bæredygtighed Digitalisering FN's Verdensmål Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Videncenter for Digital Handel | |
|
Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse. |
Igangværende Løft af de basale kompetencer | FGU Sydøstjylland | |
|
Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer. |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende | Uddannelsescenter Holstebro (UCH) | |
|
Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives |
Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning. |
De Midtjyske Styrkepositioner Igangværende STEM | Uddannelsescenter Ringkøbing Skjern | |
|
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro... |
Bæredygtighed Digitalisering Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende | Bygholm Landbrugsskole | |
|
Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho... |
Flere med en faglært uddannelse Igangværende Social Inklusion | Randers Social- og Sundhedsskole | |
|
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ... |
Digitalisering Igangværende STEM | Aarhus Business College | |
|
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi... |
Bæredygtighed Flere med kompetencerne til den grønne omstilling Igangværende Kreativitet STEM | Den Jydske Håndværkerskole |
Det overordnede formål med projektet er at sikre, at nutidens unge opnår kompetencer, der er relevante i en fremtid, hvor AI spiller en central rolle på arbejdsmarkedet. Samtidig er det et mål at forhindre en markant kløft mellem virksomhedernes behov og skolernes undervisning.
Projektet sigter mod at udvikle et AI-baseret format, der kan hjælpe undervisere med at udarbejde effektive læseguides, som understøtter elevernes læsning af tekster. Erfaringer fra et tidligere projekt har vist, at læseguides styrker elevernes læsefærdigheder, men undervisere står ofte overfor tids...
Projektet skal afdække og afprøve initiativer til at skabe grundlag for, at flere tidligere FGU-elever kan gennemføre en erhvervsuddannelse.
Projektet ønsker at udvikle og implementere en styrkebaseret tilgang i FGU- / EUD-regi, som understøtter elevernes sociale og personlige dannelse i det faglige læringsrum.
Med EuroSkills som omdrejningspunkt er formålet med projektet at vække interesse blandt unge og voksne for de mange spændende erhvervsuddannelser og karrieremuligheder, de bringer, både nationalt og internationalt.
Projektets ambition er at flere unge og ufaglærte erhverver de rette kompetencer til at kunne arbejde i turisme- og oplevelsesindustrien gennem en uddannelse, samt at bidrage til at turismebranchen reframes i en mere positiv og attraktiv retning.
Projektet ønsker at undersøge om elever på erhvervsskoler kan inspireres og motiveres til at beskæftige sig med og handle i forhold til bæredygtig udvikling gennem genkendelige faglige rollemodeller i undervisningen.
Projektet er et tværfagligt samarbejde mellem hhv. Asmildkloster Landbrugsskole, byggeuddannelserne på Mercantec samt klimaerhvervsskolen inden for klimavenligt landbrug og bæredygtigt byggeri på Herningsholm. Formålet er at styrke elevernes og undervisernes forståelse for produktion og anvendelse a...
I projektet udvikles et grønt online læringsunivers til elever og undervisere på EUD/EUX og hovedforløb på de merkantile uddannelser.
Formålet for projektet er at styrke undervisningen i grøn omstilling på de merkantile uddannelser på erhvervsskolerne. Elever på EUD/EUX og hovedforløb skal uddannes til bæredygtighed og grøn omstilling i en merkantil kontekst, så de kan være med til at løfte Danmarks grønne omstilling i virksomhede...
Projektet forbereder elever med læreplads på arbejdslivet. Det udvikler en online læringsplatform med mikromoduler, der er kortfattede og visuelt engagerende. Aarhus Business College udvikler indholdet samt producerer systemer og videoer. Partnerskoler fastsætter temaer og tester modulerne. Projekte...
Projektet til formål, at skabe viden og forståelse for værdien og effekten af ny teknologi i fødevareproduktionen og naturforvaltningen i et bæredygtighedsperspektiv. Det sker gennem et tæt partnerskab og samarbejde med erhvervslivet og forskningsenheder, samt ved hjælp af en af Danmarks førende pro...
Projektets formål er at opbygge viden og kompetencer om angst og skolevægring
Projektet Kulturmod til kamp for landets ældre integrerer kunst og kultur i social- og sundhedsuddannelserne for at styrke elevernes evne til at skabe livskvalitet for ældre borgere. Gennem samarbejde mellem skoler og kulturinstitutioner udvikles undervisningsmaterialer og konkrete metoder, der gør ...
Formålet med dette projekt er at uddanne undervisere på de deltagende uddannelsesinstitutioner i at forstå og anvende kunstig intelligens som et redskab, der kan understøtte elevernes læring
Projektet skal bidrage til, at elever inden for det merkantile erhvervsuddannelsesområde opnår kompetencer under deres uddannelse, så de kan være medvirkende til at skabe en succesfuld digital transformation i blandt andet danske SMV'er. Derudover er hensigten, at eleverne skal blive forberedte til ...
Projektet videreudvikler appen "Din Uddannelse", der i dag primært deler viden om undervisning. Målet er at udvide appens funktionalitet, så den også understøtter direkte kommunikation og samarbejde mellem mestre, elever og skolen i mesterlæreforløbet, på grundforløbet.
Projektets formål er at ruste uddannelsesinstitutioner og deres elever til mødet med fremtidens teknologier på en reflekteret og anvendelsesorienteret måde.
Projektet sigter mod at udvikle et fysisk læringsmiljø, kaldet PAU-lab, for pædagogiske assistenter, hvor der fokuseres på praksislæring i autentiske scenarier. I modsætning til social- og sundhedsuddannelserne findes der ikke et tilsvarende praksislæringsrum for pædagogiske assistenter, hvilket bet...
Pilotprojekt skal give input til at udvikling nye tiltag til at fastholde elever i deres uddannelse både fagligt og socialt. Vi er særligt optaget af om nedenstående 4 indsatser kan gøre en forskel for eleverne. 1. Elevdrevne fællesskaber 2. STEM café 3. SPROG café 4. Nye veje til praktikpladser for...
Projektet har til formål at kortlægge, koordinere og udvikle erhvervsuddannelser og kurser, der kan indgå i Power-to-X værdikæden.
Projektet sigter mod at afprøve campusdannelser omkring undervisningsforløb og elevrettede tværinstitutionelle aktiviteter, gennemført og forankret i samarbejde mellem projektets deltagende uddannelsesinstitutioner. Dette skal gavne en bred vifte af elevgrupper og øge rekrutteringen samt mindske fra...
Den jydske Haandværkerskole har besluttet at etablere et FabLab: ”FABx”. Lab’et er udgangspunktet for helt nye kompetencer leveret i regi af Den jydske Haandværkerskole. Kompetencer inden for bæredygtig omstilling, Innovation og Entreprenørskab, kreativitet, forretningsudvikling, startup, STEM, digi...
Projektet formål er at gøre vores uddannelsesinstitutioner i stand til favne den stigende gruppe af unge som mistrives
Projektets formål er at højne de studerendes forståelse for andre sundhedsprofessionelles kompetencer og bidrag ind i et patientforløb på et hospital.
Projektet udvikler praksisnære kompetenceudviklingsforløb, der udvikler nye didaktikeres professionelle dømmekraft på en måde, der løfter skolernes samlede kapacitet til hele tiden at lære af og i praksis - og derved kontinuerligt forbedre undervisningens kvalitet og imødekomme elevernes læringsbeho...
Projektet består af en omfattende analyse af GF1 og GF2 elevers trivsel på tværs af 11 erhvervsskoler i Region Midtjylland.
Projekt er udviklet med det formål, at flere voksne unge påbegynder og afslutter en erhvervsuddannelse, så de får et bedre arbejdsliv samtidig med, at virksomhederne får adgang til kvalificeret arbejdskraft til at drive den grønne omstilling og realisere deres vækstpotentialer.